Det har hänt mycket på Familjehemsguiden under 2017. Verksamheten har växt, vi har rekryterat flera nya medarbetare och öppnat kontor i Östersund. I maj gick flyttlasset av vårt huvudkontor i Trosa till större lokaler som har gjort det möjligt för oss att utveckla och förbättra delar i vårt arbete. De stora nyheterna under 2017, som vi är extra stolta över är att vi har kommit med i flera upphandlingar med kommuner över hela Sverige, där den störta är Sveriges kommuner och landstings, SKL:s upphandling. Vi har även blivit en tillståndspliktig verksamhet och fått tillståndsbevis från IVO, Inspektionen för vård och omsorg.
Men den största uppskattning går till våra familjehem som gör det hela möjligt. Familjehemsguidens personal, rekryterare, konsulenter och handledare, vill tacka er alla familjehem för ett givande samarbete under 2017. Ni har gjort ett fantastiskt arbete och ert engagemang har varit utöver det vanliga. Det vi har gjort tillsammans under 2017 gör att vi kan ta ytterligare ett steg under 2018 till en mer kvalitetssäkrad familjehemsvård.
Tack!
Gerty Fexler Höjer, Verksamhetschef