Jobba hos oss

Bli vår nya kollega!

Vi letar efter nya kollegor hela tiden. Så om du är intresserad av att jobba med oss är det bara att kontakta oss.

Vi har 2 st annonser ute just nu:

Annonser


Socionom med behandlingserfarenhet sökes!

Publicerad: 2023-01-03

Länk: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26975612

Kvalifikationer krav

Arbetslivserfarenhet:
Familjebehandlare – 2-4 års erfarenhet
Utbildning:
Eftergymnasial utbildning två år eller längre
Kompetenser:
Socionomexamen, Socialpedagogik
Språk:
Svenska
Körkort:
B

Om jobbet
Är du socionom eller har en fil.kand. examen i psykologi och vill jobba i ett växande företag med möjlighet till utveckling och vidareutbildning så är vi intresserad av dig.

Familjehemsguiden växer och behöver nya medarbetare och vi söker just nu dig som har erfarenhet av familjehemsvård eller kvalificerat behandlingsarbete.

Som familjehemskonsulent arbetar du med utredning, utbildning och att ge stöd och handledning till våra konsulentstödda familjer.

Familjehemsguiden satsar stort på att utveckla arbetet med behandlingsfamilj. En behandlingsfamilj är ett alternativ till HVB-hems placering för barn och ungdomar som behöver ett mindre behandlingssammanhang. Som konsulent och/eller behandlare kommer du att ingå i vårt behandlingsteam.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbetssammanhang som har fokus på kvalitet, metodutveckling och barnet/ungdomens behov.

Vi erbjuder dig en tjänst med förtroendearbetstid som innebär eget ansvar att kunna planera arbetet utifrån verksamhetens behov.

Vårt huvudkontor finns i Trosa kommun.

Om oss
Familjehemsguiden är en konsulentstödd familjehemsverksamhet som stöttar familjehem i arbetet med

Familjehemsguiden är en konsulentstödd verksamhet som erbjuder stöd och handledning till våra familjehem samt behandlingsinsatser till våra behandlingsfamiljer och den placerade. Vi har utarbetat en arbetsmodell ”En process i rörelse” som är processinriktad med fokus på samspelet mellan familjehems-/behandlingsföräldrarna och den placerade enligt ”Vägledande samspel” ICDP med betoning på utvecklingsfrämjande samspel.

Verksamheten startade 1996 och har växt med fokus på kvalité och barnets bästa. Vår ambition har alltid varit att ligga i framkant av kvalitetsutveckling av familjehemsvården i Sverige. En del i vårt kvalitetsarbete har varit att utveckla vår strukturerade arbetsmodell En process i rörelse.

Om dig

Vi söker dig som gillar utmaningar och personlig utveckling. Du är även en person som är passionerat intresserad av sitt sociala arbete, som är engagerad och driven när det gäller process, relationer och samspel. Ett plus om du har humor och vågar bjuda på dig själv.

Våra förväntningar

  • Att du är processinriktad
  • Är lösningsfokuserad
  • Organiserad
  • Har lätt för att hantera datorer och IT, då vi ligger i framkanten och introducerar nya program och lösningar löpande.

Ansökan

Meriterande

  • Erfarande av myndighetsutövning inom socialtjänsten
  • Jobbat inom privat verksamhet
  • Handledarutbildning
  • leg.psykoterapeut
  • Marte Meo utbildning

Hur ansöker jag?

Ange referens Söker socionom 22-11-11 i din ansökan

Mejla din ansökan tillrekrytering.personal@familjehemsguiden.nu


Familjehemsgkoordinator med social media kompetens

Publicerad: 2023-01-17

Länk: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26980010

Arbetslivserfarenhet

Krav

  • Socionom –  1-2 års erfarenhet

Utbildning

Krav

  • Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Socialt arbete och omsorg

Kompetenser

Krav

  • Socionomexamen

Meriterande

  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring

Språk

KravSvenska

Körkort

Krav

  • B

Om jobbet

Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och växa Familjehemsguiden och ta vår placeringsenhet till nästa nivå. Familjehemsguiden har som mål att expandera i flera av våra verksamhetsområden.

Som familjehemsgkoordinator kommer du få ansvar över rekryteringen av familjehem inom en eller flera regioner. Du kommer ha ansvaret att rekrytera in nya, underhålla och utreda familjer inom ditt område.

Som utredare kommer du få åka ut till familjer och utreda dem. Utredningsprocessen ser lite olika ut för olika familjer och det gäller att kunna prioritera.

Familjehemsgkoordinator har också en nyckelroll i vårt matchningsarbete som innebär att göra bedömningar om vilken familj som har förutsättningar att kunna möta det specifika barnets behov. I processen kommer du som koordinator göra en bedömning av vårdbehov och lägga fram förslag på familjer som är lämpligt till uppdraget. Här gäller det att ha bra kännedom om familjerna, en tro på deras styrkor och kompetens samt kunna göra en bedömning av riskfaktorer och vilka kompensatoriska insatser som behövs.

Vi på Familjehemsguiden vill via rekrytering av ny personal fokusera extra på familjehemsrekrytering via sociala medier. Detta innebär att du ska kunna skapa inlägg med bild/videos för att fånga upp intresserade familjer. Du ska kunna/lära dig hantera annonsera inlägg. Du ska ha förståelse för sociala medier och hur de används och vilka funktioner ska användas för att öka spridning, visningar och interaktioner.

Vi ser att det kommer finnas goda möjligheter att kunna utvecklas och längre fram kunna anta nya arbetsuppgifter inom verksamheten.

Vem är du?

  • Du har jobbat 2-3 år efter socionomexamen och letar nu efter nya utmaningar
  • Du är driven, nyfiken och engagerad i ditt arbeta att hitta den bästa lösningen för barn och ungdomar som är i behov av sociala insatser
  • Självgående
  • Resultatinriktad och som ständigt strävar efter att bli bättre
  • Relationsskapande
  • Initiativtagande
  • Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
  • Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!
  • Du trivs i en roll med många kontaktytor och du tar dig an saker på ett strukturerat och noggrant sätt.

Med detta sagt så hoppas vi även att du har humor, självdistans och passion för socialt arbete.

Vilka är vi?

Familjehemsguiden är ett familjeägt och familjedrivet företag som startade 1996. Vi bedriver och har IVO tillstånd för konsulentstödda familjehem, behandlingsfamiljer och öppenvårdsinsatser. I vår konsulentstödda verksamhet jobbar vi utifrån vår egen arbetsmodell ”En process i rörelse”. Vi tittar samtidigt på den senaste forskningen och jobbar hela tiden med att förbättra vårt arbete och våra metoder. Vår inställning är att det alltid går att förbättra. Vi satsar på utbildning och använder oss utav IT som ett starkt verktyg i vårt arbete. Familjehemsguiden är ett familjärt företag och vi vill ha roligt tillsammans. Vi brinner för det sociala arbetet

Vi har vår bas i Trosa men kommer flytta till Vagnhärad där vi bygger fram ett kontor. Det finns mycket bra kommunikation till Vagnhärad med bil, buss eller tåg.

Du har

  • En socionomexamen
  • Minst 2 års erfarenhet inom sociala arbete
  • God datorkunskap
  • Goda kunskaper om sociala medier
  • Talar och skriver flytande Svenska
  • B-körkort

Meriterad

  • Vidareutbildning inom socialarbete
  • Marknadsföringskompetens

Tjänsten är

  • Heltid
  • Provanställning 6 månader

Om anställningen

Lönetyp: 

Fast månads- vecko- eller timlön

Var ligger arbetsplatsen?

Länsmansvägen 961972 VAGNHÄRAD

Hur ansöker jag?

Ange referens Famkoordinator media 2023 i din ansökan

Mejla din ansökan till rekrytering.personal@familjehemsguiden.nu